11 lut 2014

Arganowy szampon od Eveline, Argan+Keratin 8w1. Oraz o małym zamieszaniu w Cieszynie.

Szalony dzień. Odwołali mi zajęcia z powodu podłożonej bomby. I to nie tylko w moim liceum, a we wszystkich cieszyńskich liceach - łącznie 7 budynków. W tym dzieci z podstawówki, gdyż jedno z nich połączone jest z małą podstawówką. Z tego, co się dowiedziałam, dzieci wraz z nauczycielami (samych dzieci jest 290) ulokowano w sali gimnastycznej, która stanowiła oddzielny budynek i czekano aż rodzice odbiorą wszystkich. Żeby było ciekawiej, wczoraj to samo miało miejsce w powiecie żywieckim, tylko na większą skalę. Ewakuowano 119 placówek. A w samym Cieszynie ewakuowano Izbę Celną.

Cieszyn był zablokowany w samym centrum, dobrze, że chociaż o takiej porze, kiedy nie ma ruchu. Przyjechały 4 wozy strażackie, policja, pogotowie elektryczne, gazowe i ratunkowe, z Jastrzębia i Rybnika zostały ściągnięte jednostki z psami wykrywającymi materiały wybuchowe. Dla zainteresowanych: klik.

W wiadomościach podają, że poinformowano komisariat policji drogą mailową - więc pracują nad namierzeniem sprawcy całego zamieszania przez adres IP. W mailu było napisane, że na jutro też szykuje się praca dla policji. Co się z tym światem dzieje?

Jutro mam próbną maturę z matmy. Mam nadzieję, że mnie z niej nie wyciągną.
Ale dość już tego. Wyżyłam się, lepiej mi. A teraz zapraszam Was na recenzję.


Technologia Pro-repair 4Dgwarantuje natychmiastową poprawę wyglądu i kondycji włosów. Szampon do włosów 8 w 1 dokładnie i delikatnie myje włosy farbowane, rozjaśniane oraz zniszczone. Innowacyjna formuła bogata w zaawansowane składniki aktywne, działające w synergii z olejkiem arganowym i płynną keratyną, skutecznie chroni kolor oraz nadaje włosom blask. Intensywnie nawilża, odżywia i głęboko regeneruje włókna włosów. Natychmiast po zastosowaniu włosy stają się lśniące, miękkie w dotyku, łatwo się rozczesują i nie puszą się. Lekka formuła nie obciąża i nie zostawia żadnych osadów we włosach.
 

Działanie 8 w 1 ma na zapewnić:
- odbudowa włókna włosa,
- nawilżenie i wygładzenie,
- odżywienie i wzmocnienie,
- intensywna regeneracja,
- połysk od nasady aż po same końce włosa,
- miękkie i elastyczne włosy,
- łatwe rozczesywanie i stylizacja.
- ochrona przed szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych.


Double Smart 4D Salon Complex bogaty w olejek arganowy i płynną keratynę naprawia uszkodzenia zarówno na powierzchni włosów, jak i w ich wnętrzu. Wzmacnia i odbudowuje strukturę włosów. Regeneruje, odżywia i głęboko nawilża.
Olejek arganowy regeneruje włosy od wewnątrz i intensywnie wygładza ich strukturę. Wzmacnia i nawilża, nadaje miękkość i elastyczność, chroni przed szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych.
Keratyna to podstawowy budulec włosów – odpowiada za ich kondycję i zdrowy wygląd. Keratyna w naturalny sposób odbudowuje strukturę włosów, głęboko odżywia i regeneruje. Wygładza i dodaje blasku.
Olejek łopianowy wzmacnia cebulki włosowe, koi podrażnienia i swędzenie skóry głowy. Odżywia osłabioną i uszkodzoną strukturę włosa, stymuluje porost włosów i hamuje ich wypadanie. Przywraca włosom zdrowy i piękny wygląd.
Wyciągi ze skrzypu i pokrzywy łagodzą i normalizują hydrolipidową równowagę skóry głowy, działają przeciwłupieżowo oraz wzmacniają cebulki włosów.
Proteiny jedwabiu sprzyjają intensywnej odbudowie uszkodzonych włosów, które stają się wyjątkowo miękkie i błyszczące oraz łatwo się rozczesują.
D - panthnol chroni, regeneruje i wzmacnia włosy. Odżywia skórę głowy, skutecznie wzmacniając cebulki włosowe. 


Z założenia ma to byś szampon o innowacyjnym działaniu, stworzony z myślą o włosach wysokoporowatych. Ma nam zapewnić efekt jak z salonu fryzjerskiego, oczywiście już po pierwszym użyciu.

Aqua, SLES, CAPB, Dimethiconal (silikon), TEA Dodecylbenzenesulphonate (detergent, może wysuszać), olej arganowy, Propylene Glycol (humektant, może powodować podrażnienia położony na skórę chorobowo zmienioną), Cocamide DEA (pochodna CAPB), wyciąg z korzenia łopianu, kreatyna hydrolizowana, Sodium Chloride (NaCl - sól kuchenna...), Panthenol, PEG-75 Lanolin (emolient, tworzy warstwę na włosach, zapobiega odparowywaniu wody), Ethylhexyl Methoxycinnamate (filtr UV), wyciąg ze skrzypu polnego, wyciąg z liści pokrzywy, jedwab hydrolizowany, Butylene Glycol (humektant), wyciąg z wąkrotki indyjskiej, kwas cytrynowy, perfum, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone (konserwanty)

Co do składu mam mieszane uczucia. Użyli silnych detergentów, w tym TEA Dodecyl... który może wysuszać nasze włosy. Nie podoba mi się Propylene Glycol, szczególnie, że moja główka ma skłonności do podrażnień. I sól kuchenna? Jej obecności zupełnie nie rozumiem. Doczytałam się, że może eliminować nieprzyjemny zapach i zwiększać lepkość produktu, ale do tego chyba są lepsze produkty?
Silikon jest bardzo wysoko w składzie, co na słabych i cienkich włosach może prowadzić do obciążania włosów - pamiętacie, że szampon jest do włosów wysokoporowatych? Jest jednak też sporo dobroci, które faktyczni mogą wygładzić włosy, porządnie odżywić i nadać połysk. 
Mam też małe zastrzeżenia co do wykorzystania Lanoliny w formie PEGu. Zdaję sobie sprawę, że jest przez to tańsza, no ale...



Opakowanie jest bardzo stylowe, może kojarzyć się z luksusowymi kosmetykami. Czarna tuba z połyskującym złotkiem daje fajny efekt. Wieczko łatwo się otwiera, nawet mokrymi rękoma.  Jednak jest to straszne maleństwo - zaledwie 150ml, za które musimy zapłacić od 13 do 18 zł. Dość drogo, szczególnie że produkt jest mało wydajny. A na tą wydajność ma wpływ śmieszna, galaretowata konsystencja. Konsystencja utrudnia aplikacje małej ilości produktu, bo tuba wsysa go z powrotem - trzeba się z nim trochę namęczyć, by później nie zaginąć gdzieś w pianie. Po przyłożeniu palca do galaretki poczujemy silny opór, można produkt "popukać" palcem, naprawdę bardzo śmieszny efekt.

Pachnie detergentami, więc cała otoczka ekskluzywności, jaką funduje nam szata graficzna i standardowy mleczno-perłowy kolor szamponu. Zapach na szczęście nie utrzymuje się na włosach. Pieni się bardzo mocno, co w połączeniu z trudnością zaaplikowania małej ilości daje zabójczy efekt. Piana wszędzie. Lubię pianę, ale nad nią powoli ciężko zapanować :)


Patrzcie jaka napięta ta galaretka!

Sama przetestowałam szampon 2 razy - potem wystąpiła alergia na cocamidopropyl betaine i nabrałam pewności, że to właśnie CAPB jest złem wcielonym. Nie zauważyłam zbawiennego działania po szamponie, włosy trochę się plątały, chociaż nie były szorstkie, więc za drugim razem już użyłam po nim maski - a to samo w sobie zaburza obserwacje. Po wystąpieniu alergii szampon trafił się mamie, która ma typowe wysokoporowate włosy, katowane przez lata rozjaśnianiem. Faktycznie, na jej włosach szampon radził sobie lepiej, włosy były miękkie, bardziej lśniące, choć wcale się lepiej nie układały, plątały się tak jak u mnie. Po czasie mama zauważyła, że zaczęły się szybciej przetłuszczać - moja mama myje włosy codziennie rano, gdyż zawsze budzi się z bardzo niewyjściową fryzurą, po dłuższym stosowaniu tego szamponu w połowie dnia jej włosy wyglądały nieciekawie. Dlatego ja zupełnie nie umiem zrozumieć sensu pakowania silikonów do szamponu - jak mamy oczyścić włosy z napakowanych silikonów, skoro w samym szamponie je znajdziemy? Włosy mamy, cienkie, były obciążone i chociaż wyglądały lepiej w sensie kondycyjnym, musiała spędzić więcej czasu by wyglądały wyjściowo - by nie były przyklapnięte.

Niektórzy twierdzą, że szampon daje lepsze efekty w połączeniu z maską z tej samej serii. Ja i moja mama nie widzimy sensu w dokładaniu sobie kolejnej warstwy silikonów i emolientów.
Podsumowując, szampon może być przydatny włosom wysokoporowatym, jednak jako kuracja raz czy dwa w tygodniu - a w międzyczasie szampon, który pozwoli porządnie oczyścić włosy z oblepiających środków.

Próbowałyście tego szamponu lub maski z tej serii?
P.S. Patrzcie, co znalazłam na FB, na stronie "Bombowy Cieszyn":

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1379589385643506&set=a.1379596112309500.1073741828.1379431165659328&type=1&relevant_count=1

Cóż, nie pozostało mi nic innego, jak tylko się uśmiechnąć :)

Pozdrawiam! Jaskółka

19 komentarzy:

  1. No ładnie z tą podłożoną bombą, może się okazać że będą kolejne doniesienia na ten temat.

    A co do szamponu to nie przepadam za tak gęstymi, bo obciążają włosy, ale czytając listę zalet może jednak warto się skusić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurcze, to na pewno było dużo zamieszania ;) U mnie na szczęście w szkole wszystko po staremu ;)

    Ja mam ten szampon i stosuję go razem z tą maską, według mnie nie jest wart nawet tych 10 zł. Nic dobrego z włosami nie robi, ta konsystencja trochę mnie wkurza. Podejrzewam, że któryś składnik nie odpowiada mojej skórze głowy, bo strasznie ją przesuszył :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, że ten detergent TEA. Albo połączenie go z CAPB i SLES.

      Usuń
  3. Niektórzy to chyba mają za mało roboty, ze im takie bezmyslne głupoty przychodzą do głowy.


    Szampon mnie kusi, ale poczekam może będzie na przecenie w Biedronce:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niektórzy to chyba mają za mało roboty, ze im takie bezmyslne głupoty przychodzą do głowy.


    Szampon mnie kusi, ale poczekam może będzie na przecenie w Biedronce:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Komuś widocznie bardzo się nudziło, skoro zdecydował się na taką "zabawę"... Skoro próbują go namierzyć przez IP to myślę, że to kwestia czasu, aż go złapią - chyba że miał zmienne albo pisał z kafejki internetowej, ale i na to podobno są sposoby. A jak już go złapią pożałuje nie tylko on, ale i jego portfel - o ile obarczą go kosztami ewakuacji tylu miejsc i niepotrzebnej pracy policji. Szkoda też dzieciaków, podobno miały mieć bal przebierańców.

    Na szampon raczej się nie skuszę z kilku przyczyn. Przeraża mnie te kilka silnych detergentów i mała ilość produktu w stosunku do ceny... Dziś kupiłam 100ml peelingu do ciała w Biedronce za 3,99zł i to już jest maleństwo, nie wyobrażam sobie niewiele większego szamponu. Gdyby chociaż nie było tej soli i detergentów :(

    Trzymam kciuki za jutrzejszą próbną maturę i spokój na niej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie, jestem zadowolona :) Sprawcy do dzisiaj nie namierzyli, możliwe, że to ktoś bardziej zaawansowany był - i dobrze, bo nie chciałabym być w skórze ucznia... Bal przebierańców pół biedy, pewnie został przeniesiony. Ale siedź sobie z całą podstawówką od 9 do 12 na sali gimnastycznej i pilnuj, by nikt nie wyszedł bez rodzica.

      Usuń
  6. Dla mnie ten szampon to zwykły średniak, ale maska jest świetna :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. dla moich włosów ten szampon to kompletna pomyłka... włosy myte wieczorem a rano już lekko tłuste.
    z tą bombą nieciekawie... mam nadzieję, że jutro dadzą Ci w spokoju napisać tą matę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. nie miałam szamponów z Eveline, nawet nie wiedziałam, że takowe są

    OdpowiedzUsuń
  9. Szampon mnie nie kusi, ale o masce z tej serii naczytałam się wiele dobrego.
    Trochę się u Was dzisiaj działo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie się fajnie sprawdza, ale na godzinę przed myciem, tak to trochę obciąża mi włosy.

      Usuń
  10. Ten szampon na mnie nadal czeka. Siostra go juz używała i nie robił żadnych oohów i ahów...hmn..nie wiem jakiś taki niespecjalny. Zaś maskę używałam i nie zrobiła nic specjalnego. Nawet moje włosy nie stały się o odrobinę miększe. Nie wiem...chyba nie kupię. Dobrze, że dostałyśmy to na spotkaniu:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Współczuję takiej masakry w szkole :O I życzę powodzenia na próbnej maturce :D Co do szamponu to u mnie po czasie dał fajne efekty w połączeniu z maską :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Biorąc pod uwagę, że nie bawiłam się w powtórki wynik jest dla mnie bardzo zadowalający :)

      Usuń
  12. ja kompletnie nie mam zaufania do kosmetykow firmy Eveline, zwlaszcza pielegnacyjnych. w sumie jedyny kosmetyk ktory lubie to ich eyeliner. szampon nie dla mnie bo tak jak napisalas sklad jest watpliwy, a poza tym wiadomo - CAPB mi tez szkodzi. masakra z tym skladnikiem. wczoraj znalazlam taki wielki wrzód na skórze glowy ze to jakis horror... od prawie 2 tygodni uzywam juz szamponu bez betainy (ktory wczesniej mi sluzyl - nama rupa)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niewiele miałam, by jakieś sądy wydawać. Spotkałam się z tym szamponem, maską, suchym olejkiem i kremem BB, który mi służył, ale teraz już bym go nie używała, bo ma dużo silikonów w składzie.

      Usuń
    2. Jaki detergent ma nama rupa?

      Usuń

Wasze komentarze to dla mnie źródło motywacji ♥
Jeśli masz do mnie pytanie: ziele.jaskolcze@gmail.com

Disqus for Jaskółcze Ziele