11 paź 2016

Oswajamy jesień!

Cześć kochani! Jesień złapała nas wszystkich w swoje mokre, deszczowe i niezwykle zimne sidła. Ja osobiście dość mocno się w nich zamotałam, przez co skończyłam na przeziębieniu - które na szczęście udało mi się już zwalczyć sprawdzonym mlekiem z miodkiem i czosnkiem (ohyda, ale działa paskudztwo) - i chorym gardle, które pewnie będzie mnie męczyć jeszcze tygodniami, taka moja piękna natura. Ale za to poranki rozweselają mi chrapliwe, niezwykłe seksowne basy jakie wydaje moje gardło :)

Skoro jesień już na dobre zagościła się u nas, czemu by jej nie oswoić? Ciepłym szalikiem, herbatą i cudownymi umilaczami czasu. Umilaczami jesieni.


Moja mgiełka kupiona jeszcze w kwietniu wreszcie doczekała się chłodniejszych dni. Cup of warmth to świetny sweterkowy zapach - najmilej mi z nim, gdy jestem w sweterku. Pachnie miłym wieczorem przy kominku, z dobrą książką, z jeszcze lepszą herbatą, gdy deszcz padający za oknem wprowadza miły klimat - dopóki nie musimy wyjść na zewnątrz. Pachnie słodkim mlekiem z dodatkiem miodu z korzennymi przyprawami, czyli zupełnie jak moja ulubiona na ten moment herbata - Vanilla Chai z serii Tesco Finest z odrobiną mleka, koniecznie słodka. Która swoją drogą jest uwzględniona jako element bazy tej mgiełki zapachowej. No i hej, hej, ten cudny sweterkowy wzorek na butelce!

Właśnie, właśnie! Długo nie potrafiłam znaleźć tych herbat u nas w Tesco - były herbaty z serii Finest, ale nie TE, moje ulubione, aromatyzowane z dodatkiem przypraw. Do tej pory musiałam liczyć na wujka w Anglii lub ich gości, którzy przywiozą mi paczkę, która starczy na kolejne 50 herbat. Ale teraz... wystarczy wydać 13zł na to cudo! Dostępna jest jeszcze Chai Tea, którą koniecznie wypróbuję... Od razu się czuję jak w lepszym świecie, odkąd ta herbata jest u nas dostępna! 

Jeśli jesteście ciekawe, podaje Wam nuty zapachowe:

Nuty głowy:   bergamotka, kora cynamonu, gałka muszkatołowa
Nuty serca:    imbir, kwiat lotosu, kwiat białego imbiru
Nuty bazy:     krem biscotti, karmelowe piżmo, vanilla chai, drzewo sandałowe


Jak już jesteśmy w tej cieplutkiej atmosferze, wymarzył mi się kocyk w majtuszkowym niebieskim kolorze. Kocyk powstaje w częściach i nie mam pojęcia czy zdążę się wyrobić na zimę, o jesieni nie wspominając - ale na pewno zajmie mi część jesiennych wieczorów :) Długo zastanawiałam się jaki wzór wybrać, ale najprostsze oczka francuskie, gdzie cały czas przerabia się prawe oczka mają w swojej prostocie coś pięknego.

Kolorowanki to właściwie Wasza wina. Podpatrywałam je u Was na Instagramie i marzyły mi się od dawna. Świetny sposób na wyciszenie, na pewno przydadzą się na zwieńczenie ciężkiego dnia. Poza tym uwielbiam wszystko, co wzorzyste i kolorowe, a powstające zwierzaki wyglądają po prostu nieziemsko. Nawet Tosiek się wciągnął i tworzy swojego czarnego ptaka z mocnymi kolorowymi akcentami!

Akwarelowe kredki Mondeluz są świetne jakościowo i kosztowały mnie jedynie 14zł. Nie mogę się doczekać, aż chwycę za pędzel i pokażą swoje prawdziwe piękno!


Paletka Zoeva Golden Rose należy właściwie do mojej mamy, dostała ją ode mnie na zeszłe święta. Ale nie jestem perfidnym złodziejem, zostawiłam w zastaw moją czekoladkę od Too Faced, bo kolory Zoeva wydają mi się idealne na jesień - wnoszą jeszcze trochę słońca przepięknym złotym błyskiem, a jednocześnie są takie miedziano-rudawo-różowo złote i niemal każdy cień nie jest taki oczywisty. Mam już 2 faworytów, Just Rose, cudne różowe złoto, które robi magię na powiece oraz Reflective Elegance, brudny fiolet świetnie podbijający niebieskie plamki w moim oku.


Myślę, że będę jeszcze oswajać jesień na wiele sposobów, powrotem do aktywności fizycznej, niejednym ogromnym kubkiem herbaty, książkami, grubym szalem i serialami. A już na pewno dobrym jedzonkiem, które to z uporem maniaka wrzucam na Instagrama. Jeśli uzbiera się coś ciekawego, na pewno jeszcze pooswajamy jesień razem. Przyznam się Wam, że w sumie nawet lubię jesień, to jej oswajanie jest bardzo przyjemne! Szczególnie, gdy ma się pod ręką takie małe przyjemnostki!

Jak Wam idzie oswajanie jesieni? Nie dajmy się jesiennej chandrze!


Trzymajcie się ciepło! Jaskółka


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wasze komentarze to dla mnie źródło motywacji ♥
Jeśli masz do mnie pytanie: ziele.jaskolcze@gmail.com

Disqus for Jaskółcze Ziele